Zonder aankopen is vierde plaats niet meer haalbaar

By
Updated: februari 11, 2014

Dick Advocaat acht het welhaast uitgesloten dat AZ zich dit seizoen nog in de topvier mengt. Na de 2-1 nederlaag bij Go Ahead Eagles durft de geroutineerde coach zelfs niet te stellen of dat in de toekomst wel haalbaar is.

AZ verloor dit seizoen acht van de tien wedstrijden buitenshuis. “Maar dat beeld zie je overal in de Eredivisie terug”, vertelde Advocaat aan Voetbal International. “Voor de meeste ploegen is er een groot verschil tussen uit en thuis. In Alkmaar kunnen wij van iedereen winnen. Maar geloof me: bij Cambuur of ADO gaan we het óók weer moeilijk krijgen.”

“En zo zal het voorlopig blijven, of AZ moet komende zomer twee of drie echte versterkingen halen. Anders is de vierde plaats in de toekomst niet meer haalbaar. Dit seizoen zal dat zeker niet lukken, daar is onze achterstand inmiddels te groot voor”, aldus Advocaat. AZ staat momenteel zevende met 33 punten.

De Alkmaarse club kan dit seizoen nog wel voortreffelijke zaken doen. AZ plaatste zich voor de halve finale van het bekertoernooi, waarin Ajax op bezoek komt. Vorig seizoen werd de beker gewonnen door PSV te verslaan. Bron: Voetbalprimeur

57 Comments

  1. Jeroen

    11 februari 2014 at 09:00

    Bedankt Jay :)

    Ben benieuwd hoe AZ hier tegenover staat. Zal mij niks verbazen als ze dus flink gaan investeren deze zomer. Denk ook wel dat huidge resultaten (en vorig seizoen eigenlijk ook) laat zien dat de selectie onvoldoende capaciteit heeft om hoger te eindigen. We willen het allemaal zo graag, maar op dit moment kunnen wij ons alleen meten met Groningen, Utrecht en Heerenveen.

     
    • oma

      11 februari 2014 at 09:17

      jeroen jongen,
      ik ben het nu even niet met je eens.
      als je zag hoe de instelling was van de spelers tegen co-ahed.
      dan schrik je eigen dood.
      dat heeft alles met een trainer temaken.
      of ga je nu zeggen dat co-ahed betere spelers heeft dan az.
      nee vriend die vraten het gras op.
      de spelers van az liepen met hun pik tespelen.
      dat is het verschil.
      daarom pakte co-ahed ook de punten.

      dan nog een zeer domme wissel van advocaat ,wuystens eruit viergever op zijn plek en poulsen op viergever zijn plek.
      logisch had geweest elm eruit poulsen voor hem dan had je snelheid op het middenveld gekregen.
      maar nee schatje elm moet er in blijven.
      ik vraag me af doet elm het ook met advocaat?
      het valt wel erg op.

       
      • de echte supporter

        11 februari 2014 at 10:39

        Oma ik ben het met je eens. Laten we duidleijk zijn de individuele klasse van de az-spelers moet en is beter dan van GAE. Ik heb met verbazing gekeken naar de wanvertoning van AZ. de bal rond spelen met een snelheid dat iemand met een rolator het nog kan volgen op het veld. Inzet was beneden peil. Ikben het er meeeens dat inzet begint vanuit de spirit van een coach. Ik zeg bewust coach en geen trainer. De wissel was mijn inziens ook niet juist. Ben het met je dat Elm vervangen had moeten worden door poulsen. Ik vond Elm niet echt slacht, hij deed ook vaak goed werk, maar als je wil winnen en vol in de aanval dan was onze wissel beter geweest. Maar advocaat is toch bekend om zijn goede wisssels??? (hahah). Dat een coach kan relativeren is prima, maar er is een verschil dat je probeert objectief naar een wedstrij dte kijken of de tegenstander overladen met complimeneten. Dat laatste gaat te ver. Dat hij nu aangeeft dat er versterking moet komen, dat is volgens mij de eerste stap tot niet verlengen van het contract. Hij kan dan altijd zeggen ik wilde graag maar AZ wilde niet zoveel investeren. Of is te doortrapt??? Ik was in eerste instantie blij met advocaat als vervanger van Verbeek. Ik blijf er bij dat Verbeek niet houdbaar meer was. Ik in proncipe blij bent dat hij er niet meer is, maar ik wil ook niet verder met Advocaat. Ik hoop en zou graag zien dat Ron Jans naar AZkomt, die man heeft emotie, hart op de juiste plaats, kan met spelers omgaa en heeft visie. Maar of mijn wens uitkomt weet ik niet….we wachte af wat de HOGE heren beslissen.

         
  2. woonwagenpower

    11 februari 2014 at 09:01

    Hey Flapdrol Advocaat die je bent.
    Het is aan jou om te zorgen dat we uit wedstrijden tegen ADO en Cambuur, wel winnen. Dat is makkelijk praten, zo lust ik er nog wel tien.
    Nou spelers, hebben jullie het ook gelezen?
    Jullie mogen van Dickie Dick gerust verliezen in de Hofstad en Leeuwarden, hij heeft het toch al ingecalculeerd.
    Wat een waardeloze instelling, van een man die juist de groep klaarstomen om het gras op te vreten. Advocaat Donder op!

     
    • oma

      11 februari 2014 at 09:08

      mijn zoon wat ben je fel?
      vandaag niet lekker geslapen?

       
      • woonwagenpower

        11 februari 2014 at 09:35

        Ik word hier kriegel van, Oma

         
        • oma

          11 februari 2014 at 11:17

          waarom dacht je dat ik de laatste weken negatief reageerde?

           
          • woonwagenpower

            11 februari 2014 at 11:26

            Oma, waar zat u met uw gedachten, toen u reageerde op Jeroen?
            Als ik u tekst las kwam ik nog wat pikante dingen tegen.

             
    • AZ WOMAN

      11 februari 2014 at 09:55

      Hoedt, Lam, van Overeem, Haye, Lewis, Doodeman, enz willen graag winnen in Leeuwarden en de Hofstad Dick, stel die dan op, net als in de uit wedstrijd tegen die Grieken!

       
      • woonwagenpower

        11 februari 2014 at 09:57

        Zou Dickie Dick die namen wel kennen?

         
      • AZ WOMAN

        11 februari 2014 at 09:58

        Dick heeft toch al verlies punten meegenomen.

         
  3. woonwagenpower

    11 februari 2014 at 09:33

    Ik word zo moe van Advocaat,
    De anti gevoelens worden sterker, als hij zo door gaat.
    Spelers uit de jeugd,
    Dick doet het echt geen deugt.
    Nieuwe spelers kopen,
    de jeugd voor de voeten lopen.
    Het is voor de jeugd te hopen,
    dat AZ niet gaat kopen.
    Dick menigeen heeft zich op jou verkeken,
    Je durft niets met jeugd, je koopt liever, dat is wel gebleken.
    Dick, met jou wordt het volgend jaar ook niet veel,
    Dick jou uitspraken zijn totaal niet professioneel.
    Dick voor een nederlaag voel jij je totaal niet verantwoordelijk,
    Je bakt er niets van, dat is over duidelijk.
    Met jeugd heb je ook geen lef,
    Ik vraag me af, heb jij wel een realiteitsbesef.
    Dick, je bent iets groter dan een kabouter,
    maar je voetbal kennis wordt met de week fouter.
    Dat je klein bent kan je niks aan doen,
    maar met wat je nu allemaal zegt, ben je echt een grote oen.
    Dick bij AZ is geen rijke gas of olie boer,
    dan moet je terug naar Rusland, ga lekker retour.
    Misschien zal jou gezicht nog eens op de Russische Roebel prijken,
    Dan kan hier een andere coach, met AZ en de jeugd meer bereiken.
    Wat AZ heeft opgebouwd, moet Dick niet afbreken,
    Anders komt de tijd dat AZ is bezweken.
    In Leidschendam zit jij dan wel te genieten,
    Wij als AZ moeten ze dan in de Jupiler league inschieten.
    Dat zal jou niet meer uit maken,
    jouw knip barst uit elkaar van de Euro knaken.
    Dick die knaken komen bij sponsors en supporters vandaan,
    Dick met jou zal de banksaldo, jeugdopleiding, niveau alleen achteruitgaan.
    Dick ga voor de spiegel staan, en kijk naar je eigen,
    met jou zal heel AZ nooit stijgen.

     
    • woonwagenpower

      11 februari 2014 at 09:38

      Hooguit voor een moment zullen we dan pieken,
      AZ doe wat met onze kritieken.

       
  4. de echte supporter

    11 februari 2014 at 10:43

    Ik snap dat jullie graag talenten wil zien spelen. Ik ook, maar ik wil ook punten hebben. Wat bij GEA had moeten gebeuren is Lewis in het begin al in de spits opstellen. Die Advic terugsturen. Zo’n jongen heeft niets aan een invalbeurt. Laat die Advic maar merken dat we hem nog niet goed genoeg vinden. We moeten niet ons team overladen met talenten maar stuk voor stuk in laten groeien. De wedstrijd tegen GEA was er zo één….

     
    • woonwagenpower

      11 februari 2014 at 10:50

      Dit was inderdaad een mooie wedstrijd voor talent, geef hoedt , lam van OvereemHaye, Doodeman eens kansen, hoeft niet allemaal tegelijk, maar dan komen de vaste kliek ook een beetje meer aan hun wel verdiende rust toe(je begrijpt hoe het bedoelt wordt).

       
    • Jeroen

      12 februari 2014 at 12:31

      Lewis in de spits? Hij is niet eens een spits. Hij heeft overigens nog geen pepernoot geraakt en we willen hem al tot basisspeler bekronen. Dat gaat gewoon niet.

      Avdic heeft het nog niet gevonden bij AZ, dat klopt, maar heeft op dit moment meer potentie dan een Lewis voor die positie.

      Henriksen heeft ook een stuk meer potentie dan onze jeugdspelers. Hij is een van de grootste talenten uit Noorwegen. Dat het er nu niet uitkomt ligt misschien meer aan AZ dan aan hem.

       
  5. woonwagenpower

    11 februari 2014 at 11:10

    Net als Berghuis, hij vindt het een beetje zorgelijk dat AZ tegen Go Ahead geen kansen creëerden???????????????
    Steven dat is HEEEEEEEEEEEEEL ZORGELIJK, niet een beetje!

     
  6. oma

    11 februari 2014 at 11:32

    mijn zoon woonwagen power@

    je bedoeld het laatste stukje wat ik me af vroeg.
    ik vind het altijd zeer verdacht als een man zo over een andere man praat.
    verder jongen laat je fantasie werken.
    en nee ik heb niets tegen deze mensen.
    ik accepteer ze voor de volle 100%.

     
  7. Jay

    11 februari 2014 at 11:41

    Advocaat vindt de AZ jeugd duidelijk niet goed genoeg. Dat mag, hij werkt tenslotte elke dag met die gasten en zal dus beter weten hoe goed ze zijn dan velen van ons.

    Maar tegenwoordig kan je in de eredivisie van elke ploeg winnen als je maar inzet toont en er vol op knalt. Ik heb het idee dat de jonge jongens zich graag willen bewijzen en die inzet meer hebben dan een Gudmundsson en Viergever, die na dit seizoen toch vertrekken.

    Ik zou als Advocaat zijnde pis link worden op die gasten die niet alles geven, en die dan ook vervangen door jongens die dat wel willen. Kom op Dick, aanpakken of wegwezen!

     
    • Jeroen

      11 februari 2014 at 11:50

      Deels helemaal waar… Je zou verwachten dat onze spelers een stuk beter zouden zijn dan de spelers van GAE. Maar is het tonen van inzet, of het opladen voor een duel, ook niet onderdeel van iemands kwaliteit?

      We zien dergelijke mensen ook in het dagelijks leven.. Mensen die makkelijk VWO kunnen doen, maar niet de inzet kunnen tonen om het te halen. Dat is wel degelijk een gebrek aan kwaliteit.

      Kortom, deze selectie kan dat gewoon niet. Niet goed genoeg in mijn ogen.

      De jeugd kan dat probleem niet verhelpen. Natuurlijk zullen ze soms een fantastische wedstrijd spelen, maar dat houden ze nooit vol. Haps deed het ook al minder na zijn debuut tegen PSV. Johansson heeft ook een behoorlijke terugval. We zien dit ook bij PSV en Ajax.

      Ik ben helemaal voor om vaker jeugdspelers te betrekken bij de selectie, maar ze moeten wel goed genoeg zijn. Als je ze zelf niet durft op te stellen, dan moet je ze verhuren met als doel ze meer ervaring op te laten doen, en zich verder te ontwikkelen. Dan kunnen ze een seizoen later terugkomen om te vechten voor een basisplek. Helaas heeft AZ dit nog niet helemaal door…. Lam, Hoedt, Haps, Haye en Overeem zouden namelijk al verhuurd moeten zijn aan een club waar ze wel kunnen spelen.

      Cruijff heeft ooit gezegd dat je geen kampioen moet willen worden met je jeugdelftallen. Ze moeten ervaring op doen op het hoogste niveau. Niet bij je eigen club? dan verhuren… Alleen zo kan je op een gegeven moment het gat tussen huidige spelers en talenten verkleinen.

      Misschien verwachten wij nu teveel van onze talenten. Totdat we zover zijn moeten we ons dus versterken als we bij de top-4 willen eindigen volgend jaar. Dus ik geef Advocaat gelijk. Een Lewis in de spits is leuk bedacht, maar niet realistisch. Denken we nou echt dat hij ze er wel in gaat leggen?

       
      • woonwagenpower

        11 februari 2014 at 12:14

        Jeroen je hebt het over dat gemakzucht een kwaliteit is, in plaats van vwo (wat iemand wel aan kan)een lager niveau gaan doen.
        Ik noem dat geen kwaliteit, maar mentaliteit, en het is in mijn beleving de coach, die daar mede verantwoordelijk voor is. maar ik krijg het idee dat Dick zich na een nederlaag helemaal niet verantwoordelijk voelt. als we achteraf zijn praat horen voor de camera, denk ik dat het meer een betaalde hobby voor Dick is dan professioneel werk.

         
        • oma

          11 februari 2014 at 14:18

          jeroen je kan ook de weg van de minste weerstand nemen en spelers kopen.

          nou dikkie zeg het maar wie wil je messi en verder,we kopen ze wel jongen.
          maar kan je dan als vierde eindigen?

          weet je wat ik als leiding zou doen dag dickie (het gaat je goed in Rusland(ik beging er hoe langer hoe minder van tegeloven)
          maar az zal aan het einde van het seizoen geen gebruik meer maken van je diensten.

          een nieuwe trainer aan trekken toch denk ik aan rutte,of hij nu wel of niet uitstraling heeft,is niet belangrijk.
          als hij zijn vak maar verstaat.
          en geef deze trainer nu een een paar jaar de kans om iets neer tezetten.

          nu is het ook niets.
          en volgend jaar wie er ook gekocht mocht worden zal het echt niet beter gaan zo lang advocaat aan het roer blijft.

           
  8. Gerrit Vooijs

    11 februari 2014 at 14:57

    Dit is dus het schot voor de boeg. Dick wil alleen blijven als AZ ambitie toont. Het is nu aan AZ om de koers uit te zetten. Als AZ weet wat het wil en vooral kan, dan weet het ook voor welke trainer het moet kiezen. Rutten zit na zijn open sollicitatie in de wachtkamer.

     
    • woonwagenpower

      11 februari 2014 at 15:33

      Dat heb je denk ik bij het juiste einde.
      Dan hoop ik dat AZ ambitie toont in het opleiden, met de nodige ervaring, en eventuele aankopen, maar dat is afhankelijk, van wie er weg gaan of verkocht worden.
      Dick heeft zijn kans gehad, nu tijd voor een frisse kijk op de selectie.

       
      • Jeroen

        11 februari 2014 at 15:45

        Verbeek is ontslagen om een frisse kijk op de selectie te krijgen. In principe is er niet veel veranderd (behalve voor Ortiz), maar de resultaten zijn vrijwel het zelfde. Betekent dat niet gewoon dat selectie(s) niet goed genoeg zijn om bij de top 4 te eindigen? Ik denk echt niet dat alleen een nieuwe trainer gaat helpen.

        Ik ben het eens met heel veel van je punten, en er moet beter geinvesteerd worden in de jeugd, maar nieuwe trainer zal echt niet veel verschil maken.

        Wat willen wij als fans? Met de jeugd spelen, en dan de kans hebben dat we de komende jaren geen Europees spelen? Dat betekent aanslag op budget, en dus ook op toekomstplannen. Of willen we meedoen met de top van Nederland, en 9/10 keer uitkomen in Europa?

        Ik kies denk ik voor het laatste :D Want zo trek je talent naar je club die je later of direct kunt gebruiken.. Bijvoorbeeld een Gudelj. Ieder jaar (of half jaar) moet er intern gekeken worden hoe de talenten ervoor staan. Zijn ze goed genoeg voor Eredivisie maar niet voor onze ambities? Dan uitlenen en laat ze maar zien wat ze kunnen. Zo doen ze ervaring op. Blijven er talenten bij AZ, en sta je met 3-0 voor? Laat dan wat talenten invallen. Zo zorg je voor een sterke selectie. Laat Stewart en Dick daareens naar kijken.

         
  9. Geert

    11 februari 2014 at 15:40

    Je kan zeggen wat je wilt, maar Dick heeft gewoon gelijk. Volgend seizoen moeten er gewoon 2 nieuwe buitenspelers komen en voor elke speler die weggaat, moet er een directe versterking komen.

    We hebben het almaar over de jeugd van AZ, maar hebben die zich ooit bewezen? We moeten onze hoop nu dus vestigen op die jongen jongens die met 5-1 verloren van Jong RKC? Nee dankje!
    Ik ben ook van mening dat ik liever van Overeem of Haye zie spelen i.p.v. Elm, maar dat zal niet voldoende zijn voor een 4e plek volgens jaar. Deze jongens zijn goed, maar kunnen de kar nog niet trekken.

    Als we volgend jaar geen Europees spelen, wordt het trouwens erg moeilijk om spelers aan te trekken…

     
    • Jeroen

      11 februari 2014 at 15:47

      Haha Geert wat grappig.. We schreven beide bijna hetzelfde op hetzeflde tijdstip :P

       
      • Geert

        11 februari 2014 at 16:28

        ik zie het inderdaad!

        Ik vind trouwens dat Advocaat moet blijven, hij moet minimaal nog 1 jaar blijven. Ik wil wel eens zien hoe hij het doet als hij de groep vanaf de zomer onder zijn hoede heeft. Dan kan je pas echt met een groep aan de slag gaan.

         
    • AZ WOMAN

      11 februari 2014 at 15:52

      Als we volgend jaar geen Europees voetballen moet Dickie Dik zich dit ook aantrekken.

       
      • Jeroen

        11 februari 2014 at 16:22

        Helemaal mee eens, maar hij zal zeggen dat dit niet alleen zijn schuld is, want hij was immers pas later erbij gehaald. Ook daar heeft hij een punt.

        We moeten Advocaat niet te snel afvallen.

        Ik ben het helemaal eens dat hij soms veels te nuchter reageert, maar we weten niet altijd wat er achter de schermen gebeurd.

         
    • oma

      11 februari 2014 at 17:00

      vertel mijn nu eens hoe de jeugd zich moet bewijzen als geen kans krijgen om zich tebewijzen?
      geef mijn daar eens een duidelijk antwoord op?

       
    • oma

      11 februari 2014 at 17:03

      sorry ik vind het een beetje slap argument met je 5-1 voorbeeld.
      dat gebeurd nu eenmaal.
      ik geef dat soort jongens liever een kans,als een van 29 jaar binnen halen die mislukt is in het buitenland.
      hij gaat nog een paar jaar mee en je vang er niets meer voor.

       
      • Jeroen

        12 februari 2014 at 12:51

        Nou 5-1 zou een slap voorbeeld zijn als het niet vaker zou gebeuren, maar het is duidelijk te zien dat AZ het de laatste maanden/jaren met het beloftenelftal niet goed doet. Voor een deel ligt dat aan AZ en begeleiding, maar ook een deel bij de spelers. Kijk naar de beloften van Ajax.. die winnen 7 duels achter elkaar in de Jupiler League. Dat is even wat anders dan waar wij tegen spelen….

        Ik snap je mening heel goed, en ik ben ook een groot voorstander voor meer jeugdspelers in de selectie, maar ze moeten wel goed genoeg zijn. Ik wil namelijk wel dat we een ambitieuze club blijven met zo nu en dan een uitschieter naar boven. Als fan vind ik het prima om een periode te investeren door jeugdspelers op te stellen, maar we moeten onze ogen niet dichtdoen voor de mogelijke consequenties (lange tijd geen Europees voetbal, degradatievoetbal?!?!) Overigens weten we ook hoe het werkt bij ons.. als er een jeugdspeler bovenuit steekt, dan is de kans groot dat hij wordt weggekocht. Dus echt bouwen kunnen we niet…..

         
  10. De Zuid Amerikaanse AZ fan a.k.a. KeesK

    11 februari 2014 at 16:43

    PSV werd vorig jaar geen kampioen en geen winnaar van de KNVB beker ondanks 103 doelpunten in de competitie. Dit alles onder TOPCOACH Dick Advocaat. Ik kon het niet geloven eerlijk gezegd dat hij zo faalde. De oorzaak een rammelende verdediging onder verantwoording van de Hagenees die nu bij AZ voor een reeks verliesbeurten verantwoordelijk is. Zou kopen echt helpen? PSV koopclub, AZ koopclub en Ajax die kampioen wordt.

     
    • Jeroen

      11 februari 2014 at 16:57

      Want Ajax koopt niet? Denk dat Ajax net zoals alle andere clubs genoeg spelers kopen. Duarte… Van den Hoorn.. huren nog even Bojan.

      En Advocaat had vorig jaar ook aangegeven dat er versterking moest komen in de verdediging.. en wie halen ze… juist.. een middenvelder. Een TD gaat over aankoop en verkoop van spelers. Natuurlijk in overleg met de coach, maar we kunnen Advocaat niet overal de schuld van geven.

      Advocaat heeft bij mij nog even krediet.

      Stewart heeft overigens iets minder krediet bij mij ;-)

       
      • oma

        11 februari 2014 at 17:14

        hoeveel jeugd stroomt er niet door bij ajax Jeroen?
        waarom staat ajax op 1 met zijn jeugdopleiding in Europa Jeroen .
        juist jeroen ze geven ook de jeugd een kans.
        en dat mis je nu bij Advocaat,hij gooit ze zelfs uit de selectie van dan.
        na mijn mening weet hij geeneens hoe het met de jeugd gaat.

        of ga je ook het slappe argument gebruiken de jeugd heeft met 5-1 verloren van rkc.

        deed az het maar zo als ajax,een combinatie tussen jeugd een kans geven en kopen.
        trek een ander trainer aan dan kan je die weg wel in slaan.
        een jaar met advocaat door, is een jaar weggooien verder niets.
        maar het zit er wel in dat je jeugd weg loopt.

         
        • Jeroen

          12 februari 2014 at 12:29

          Oma, het klopt dat er meer jeugdspelers doorbreken bij Ajax, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat zij betere talenten aantrekken. Je moet je voorstellen dat wij alleen in onze regio de meeste kans hebben om spelers aan te trekken voor de jeugd. Ajax doet dat over de hele wereld. Een groot talent in Denemarken blijft liever in zijn eigen land verder ontwikkelen dan naar AZ te gaan. Tenzij Ajax hem graag wil hebben, dan is het een ander verhaal.

          Hoe graag we het ook willen, we kunnen ons qua naam niet meten met Ajax.

           
  11. AZ WOMAN

    11 februari 2014 at 17:00

    Graag zie ik een trainer voor de groep staan die in ieder geval wel oog heeft voor de jeugd, en niet met oogkleppen voorbij ‘t lood loopt.
    Maar daar ook regelmatig zelf gaat kijken, zodat hij weet wat er te koop is bij de jeugd.
    Maar Dick wil niet te veel tijd in AZ stoppen, voor het geld wat hij nu krijgt.

     
  12. Jay

    11 februari 2014 at 17:03

    Het moet een combinatie van koop en eigen opleiding worden. De doelstelling moet zijn om te proberen elk seizoen iets van 2 eigen spelers door te laten stromen naar de selectie en op slecht of niet bezette posities een speler te kopen die er dan ook echt meteen staat en aantoonbaar beter is dan onze eigen jeugd. Hiermee kan je wel elk seizoen meestrijden om Europees voetbal, al zal dat voornamelijk via de play-offs zijn.

     
  13. jelle

    11 februari 2014 at 18:07

    echte versterkingen zijn:
    ruiter
    zyjech/toornstra
    de ridder/hupperts (zelf zou ik gaan voor de ridder, kan ook functioneren als spits.

    van basten nieuwe trainer en neemt hakim mee!!

     
  14. woonwagenpower

    11 februari 2014 at 18:37

    Dick Advocaat kan altijd nog een rij school beginnen.
    kijk maar op you tube.
    Dick Advocaat als rij-instructeur.

     
  15. Ruud

    11 februari 2014 at 20:41

    Twee weken geleden zei ik al dat je met de jeugd net onder de top mee kunt doen, maar dat AZ hopelijk eens in dertig jaar (of eerder) een suikerooms vindt voor die derde schaal.

     
  16. Gerrit Vooijs

    11 februari 2014 at 22:55

    Hoe dan ook, zoals terecht wordt opgemerkt er moet een keuze gemaakt worden. Verder met de jeugd betekent wisselvallig en bijna zeker geen Europees voetbal.
    Verder gaan met dure versterkingen vereist plaatsing voor Europees voetbal maar is geen garantie dat het ook gebeurd.
    NL heeft nog maar 5 startplaatsen : 4 + de Beker.
    Gezien de budgetten heeft AZ alleen nog een kans via die Beker want Ajax, Feyenoord, PSV, Twente en Vitesse ( zolang Chelsea sponsort) hebben gewoon meer mogelijkheden. AZ, Heerenveen, Groningen en Utrecht hopen dus op die Beker of op een incidenteel succes in de competitie.

    Reëel gezien is de kans klein dat AZ van af nu nog elk jaar Europees speelt. De vraag is dus of AZ daar financiele risico’s voor moet nemen.

    Een moeilijke keus want hoe groot blijft de kaartverkoop als de resultaten minder worden dan de afgelopen jaren?
    Gaat AZ voor de dood of de gladiolen of gaat AZ voor een financieel verantwoord beleid aangevuld met eigen jeugd ?

     
    • AZ WOMAN

      12 februari 2014 at 07:48

      Liever financieel gezond en met jeugd, met vallen en opstaan, en nog bestaansrecht over 50 jaar, dan onzeker sportief pieken en financieel aan de grond. Want is het niet zo, dat als AZ dure(voor AZ begrippen) spelers haalt,(wat geen garantie is voor succes) dat de kaartjes, consumpties ook weer duurder worden? Wat misschien ook weer zijn invloed heeft op de bezoekers aantallen. Ik denk dat AZ weinig keus heeft, Ik denk dat AZ het beste af is zoals je eindigde, financieel verantwoord beleid, aangevuld met jeugd.
      Waarbij AZ ook kan pieken.

       
  17. Gerrit Vooijs

    11 februari 2014 at 23:34

    Laten we nu eens de laatste dure aankopen evalueren:
    Gudelj 3 miljoen: heeft even nodig gehad maar lijkt sinds de winterstop zijn geld waard te zijn.
    Henriksen : 3 miljoen, helaas komt er niet uit wat ervan verwacht werd. 2 verschillende trainers is het niet gelukt.
    Aron Johannsson: heeft het vertrek van Altidore prima opgevangen. Is net zo productief als Jozy in zijn eerste seizoen.
    Mattias Johansson: goede aanvallende middenvelder maar een bijzonder zwakke verdediger. Hij was het lek van AZ.
    Gouweleeuw : heeft het prima gedaan en is zijn geld waard geweest.
    Beerens: balvaste aanvaller die AZ lucht verschaft als het onder druk komt. Helaas te weinig rendement. Desondanks is hij voetballend zijn geld waard.
    Overtoom en Elm: zijn allebei kwetsbaar omdat zij langzaam zijn .
    Wuytens: defensief sterk, opbouwend zwak.
    Poulsen: defensief zwak en kan opbouwend sterk zijn.

    Kortom, 1 van de duurste aankopen is gelijk ook de grootste tegenvaller.
    De andere dure aankoop Gudelj stond er ook niet direct.
    Dus veel geld in dure spelers investeren is geen enkele garantie voor Europees voetbal.

    Ziyech en Hupperts kosten ca 3 miljoen per speler.ondanks hun 1 jarig contract omdat er genoeg interesse is en zij moeten dan ook nog voor AZ kiezen.
    Toornstra ligt nog vast tot 2017 dus die moet misschien wel meer als 5 miljoen kosten.

    Het is dus niet zo gemakkelijk om met het budget van AZ spelers binnen te halen die een garantie zijn dat het niveau omhoog gaat.

     
    • oma

      12 februari 2014 at 08:56

      Gerrit prima,daar is niet tegen in tebrengen.
      maar dan ga je ook nog je kapitaal weggooien,door middel dat je jeugd gratis de deur uit loopt.
      hoe dom moet je dan zijn.
      ga je door met advocaat dan zit dit er dik in,de jeugd zal geen enkele kans krijgen.
      ga een mix maken tussen kopen en jeugd dat is nu de toekomst van az.
      trek een trainer aan en maak die afspraken.
      ga eerst in je eigen winkel kijken betrek de jeugd bij de selectie.
      schop ze niet weg net als nu.
      je jeugd weg schoppen kan nog wel eens betekenen dat bestaansrecht bedreigd wordt.
      staar je nu eens niet blind op 5-1 verliezen van je jeugd.
      maar bouw er mee een gezonde club op.

      er is een gezegde wie de jeugd heeft,heeft de toekomst.

       
  18. woonwagenpower

    12 februari 2014 at 05:31

    Nou Gerrit, je hebt het huiswerk voor AZ al gedaan.
    Het hele leven is keuzes maken, Ik hoop dat AZ naar aanleiding van jou conclusie ook de juiste keus gaat maken.
    Ik heb mijn keus al gemaakt naar aanleiding van je goed geschreven stuk.

     
  19. Jeroen

    12 februari 2014 at 12:27

    Waarom heeft Stewart dit niet geregeld? http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/374283/-feyenoord-krijgt-megatalent-uit-verenigde-staten-op-proef-.html

    Lijkt me toch dat wij met Stewart de connecties moeten hebben om dergelijke talenten aan te trekken…. pfffff

     
    • oma

      12 februari 2014 at 12:52

      zie je eigen verhaaltje wat je aan mijn poste over aan ajax.
      precies het zelfde.

       
      • Jeroen

        12 februari 2014 at 12:58

        Misschien wel, maar wat is de toegevoegde waarde dan van Stewart als hij als Amerikaan niet eens grote talenten naar AZ kan halen? ;)

         
        • De Zuid Amerikaanse AZ fan a.k.a. KeesK

          12 februari 2014 at 17:58

          Jamaica is kennelijk ook niet aan hem besteed.
          http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/374364/-ajax-haalt-twee-toptalenten-uit-jamaica-naar-amsterdam-.html
          Als AZ uit provinciestad Alkmaar heb je internationaal gezien nou eenmaal wat minder aantrekkingskracht. Vandaar al die IJslandse talenten?

           
        • oma

          13 februari 2014 at 08:10

          denk je nu echt dat az een uitstraling in het buitenland heeft met zijn jeugdopleiding.
          dan zal er eerst jeugd door moeten stromen in het eerste.
          denk je dat een zaakwaarnemer nu echt zegt tegen zijn talent ,ga maar naar az daar kan je goed ontwikkelen.
          nee jeroen.
          zolang er geen jeugd door stroomt en ze weggegooid worden,zullen ze echt niet naar az komen.

          steward heeft geen enkele toegevoegde waarde.
          Feyenoord en ajax werken met jeugd,feyenoord uit nood ajax heeft het altijd gedaan.
          sorry jeroen maar ga eens zo denken.

           
          • Gerrit Vooijs

            13 februari 2014 at 20:19

            Oma we hebben het hier over een jongen van 15 jaar. Daar heb je op zijn vroegst over 4 jaar pas wat aan. Zo’n jongen kiest nooit voor AZ, ook niet als er jaarlijks 2-3 talenten zouden doorstromen.

            Als hij kiest voor Europa wil hij spelen bij een club met een historische grote uitstraling.

            Maar bij Altidore heeft Stewart laten zien kwaliteiten te hebben om een talentvolle Amerikaan binnen te halen.

            Dit is echter van een heel andere orde. Hij kost alleen maar heel veel geld ( in verhouding tot de andere jeugdspelers) en als zijn contract afloopt kiest hij toch voor het grote geld.
            Nee, bij dit soort talenten moet AZ niet gaan aankloppen, die moeten ze uit de eigen jeugd halen.

             
          • oma

            16 februari 2014 at 09:48

            geert je snap mijn punt niet.
            ik bedoel bij az stroomt niets door bij ajax,feyenoord wel.
            dus zal een zaakwaarnemer ,nooit zeggen ga maar naar az.
            wel naar ajax of feyenoord ik weet dat hij 15 is en nog niet in een eerste komt tespelen.
            dat is een toekomst beeld wat hij bij az nooit zal hebben.
            daarom wordt er gekozen voor feyenoord of ajax.

             
  20. woonwagenpower

    12 februari 2014 at 18:08

    Ik vind het gewoon schandalig ., de fifa zou moeten ingrijpen.
    Een talent zou niet voor zijn 21 verjaardag een buitenlandse transfer mogen maken.
    Dat zou een hoop teleurstelling voorkomen.
    De teleurgestelde talenten, krijgen we niet te zien, alleen die enkeling die toevallig doorbreekt.

     
  21. Gerrit Vooijs

    12 februari 2014 at 20:42

    Jeroen,
    Een jongen van 15 jaar die in de VS woont moet Nederland al opzoeken.
    Als hij in het voetbal geïnteresseerd is dan kent hij op zijn hoogst Ajax, Feyenoord en heel misschien PSV in die volgorde.
    Als hij dan eindelijk zich wat focust op het Nederlandse voetbal ziet hij dat de ArenA en De Kuip de grootste stadions van Nederland zijn.
    Dan belt Stewart dat het AFAS stadion maar liefst 17000 mensen aankan maar helaas niet elke week vol zit…….

    Dat gaat dus nooit lukken Jeroen met iemand die uit het land komt waar alleen groot ook goed is :-)

     

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>